Strona główna
1 lipca wznowione zostanie kursowanie linii pospiesznej A. Kursy wykonywane będą na nowej trasie Osiedle Słoneczne – Ludowa.
Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 14 elektrobusów. Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla autobusów 12-metrowych, a oddzielnie dla przegubowców. Pojazdy pojawią się najwcześniej po 14 miesiącach od zawarcia umowy. Wozy mają trafić do SPA Klonowica.
Szczecin ma środki europejskie z programu regionalnego na zakup 4 elektrycznych przegubowców. Samorząd jest też blisko pozyskania dofinansowania do zakupu 14 „elektryków” z programu Zielony Transport Publiczny.
Środki europejskie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych to nie tylko ścieżki rowerowe. To również środki finansowe na zakup taboru niskoemisyjnego dla Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
„Stan szczecińskich wagonów jest katastrofalny. Swingi mają już po 14 lat, a wciąż nie wykonano napraw głównych. W zeszłym roku ponad połowa miała niesprawną klimatyzację dla motorniczych” – krytykuje pracownik Tramwajów Szczecińskich. „Spółka sukcesywnie prowadzi remonty i modernizacje posiadanych tramwajów” – zapewnia rzecznik prasowy Wojciech Jachim.
W nocy z 30 na 31 marca nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Polegać będzie ona na przesunięciu wskazówek zegara z godz. 2:00 na 3:00 i spowoduje zmiany w kursowaniu linii nocnych. Kursy, które rozpoczynają się między godziną 2:00 a 3:00 nie będą wykonywane.
brak komentarzy
Bilet miesięczny na przejazdy pociągami po całym obszarze SKM i komunikacją miejską w Szczecinie miałby kosztować około 250 zł. Dziś mieszkaniec Stargardu, kupujący takie bilety oddzielnie, płaci ponad 400 zł (343,70 zł za pociągi, według aplikacji Polregio i 80 zł za najpopularniejszą „sieciówkę” po Szczecinie). Wspólny bilet ma wejść w życie we wrześniu.
brak komentarzy | czytaj dalej »
W bieżącym tygodniu na liniach PKS Szczecin kursuje o wiele więcej pojazdów dwunastometrowych niż przewidziano w rozkładzie. Najwięcej nadprogramowych pojazdów klasy MAXI kursowało w poniedziałek 22 kwietnia – wówczas „solówki” zastąpiły „przegubowce” na aż ośmiu zadaniach: 59/2, 59/4, 59/5, 59/7, 59/8, 241/3A, 241/7 oraz 806/5.
Od kilku dni w ruchu liniowym, po półrocznej przerwie można spotkać golęciński skład wagonów 105N2k/2000 777+797, natomiast od dziś kursuje naprawiony po wykolejeniu skład Tatr KT4Dt 153+166 oraz wagon Pesa 120NaS2 819.
Po czterech miesiącach przerwy w kursowaniu, we wtorek (23 kwietnia) do ruchu powrócił Mercedes O530Ü 10774, zaś dziś po ponad trzech miesiącach odstawienia również Solaris Urbino 18 10758.
Dziś po ponad miesięcznej przerwie do ruchu liniowego powrócił Solaris Urbino 18 2213. Pojazd kursuje na 77/6.
Dzisiejszego wieczoru na terenie zajezdni Dąbie doszło do poważnego pożaru Solarisa Urbino 18 2971. Doszczętnie spalona jest komora silnika oraz człon B pojazdu.
O godzinie 16:48 na placu Kościuszki widziano Solarisa Urbino 18 10417 stojącego w asyście pojazdu technicznego PKS Szczecin. Przyczyną postoju była awaria drzwi. Autobus wcześniej obsługiwał zadanie 241/4. Po usunięciu usterki pojazd wyruszył w trasę z około 28-minutowym opóźnienem.
Dolnośląskie: MPK Wrocław chce zmodernizować dwukierunkowe Skody
MPK Wrocław właśnie rozpisało przetarg na modernizację sześciu dwukierunkowych tramwajów Skoda 19T. W ramach prawa opcji spółka zakłada możliwość modernizacji pozostałych 25 pojazdów ze swojej floty.
LKP Lwiwełektotrans, operator komunikacji elektrycznej we Lwowie, ogłosił przetarg na modernizację dwuczłonowych tramwajów Tatra KT4-SU. W ramach prac wymieniony ma zostać osprzęt elektryczny, a pojazdy uzupełnione o niskopodłogowy człon.
Ponad 160 kierowców i motorniczych brakuje Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu we Wrocławiu, by zapewnić pełną obsadę pojazdów obsługujących miejską sieć połączeń. Jak alarmuje miasto, od jesieni szczególnie mocno pogorszyła się sytuacja wśród motorniczych.
Skład 4N+4ND 267+365 na linii 3
Niedzielne utrudnienia na PAT - autobusy omijały, tramwaje zwalniały
Odwiedź nasz fanpage
Encyklopedia
więcej »Zajezdnia Niemierzyn
Zajezdnia Niemierzyn budowana w latach 1912 - 13 wg. projektu dwóch berlińskich architektów Griesbacha i Steinmetza. Obiekt oddany do eksploatacji w 1913 roku. Jest najpiękniejszym obiektem tego typu w Szczecinie. Efekt zawdzięcza spadzistemu dachowi z przeszklonym frontonem, gdzie umieszczono duży zegar. Znana była wówczas jako zajezdnia tramwajowa Nemitz. Była przebudowana w 1926 roku. Do tej…Linia 7: Krzekowo - Turkusowa
Trasa: Krzekowo — Żołnierska — rondo Karskiego — Mickiewicza — aleja Bohaterów Warszawy — Krzywoustego — plac Kościuszki — Krzywoustego — plac Zwycięstwa — plac Brama Portowa — Wyszyńskiego — most Długi — Energetyków — most Portowy — Gdańska — Estakada Pomorska — Gdańska — most Pionierów Miasta Szczecina — Eskadrowa — Hangarowa — Jaśminowa — Turkusowa Historia dawna 26 października 1897 roku…Tramwaje konne
Uroczyste otwarcie linii po niecałych czterech miesiącach budowy nastąpiło 23 sierpnia 1879 r. Już 16 października otwarto drugą linię z Golęcina ulicami Dębogórską (przy której zlokalizowano również drugą zajezdnię), Ludową, Nocznickiego, Dubois, Parkową, Malczewskiego, Matejki, Staromłyńską, obok Bramy Portowej do al. 3 Maja. W ten sposób długość obu linii wynosiła pod koniec roku już ponad 11…Forum
więcej » nowe posty Powrót linii A | |
nowe posty Jaki jest stan szczecińskich tramwajów? „Wagony się wręcz… | |
nowe posty Niezgodność rozkładu z czasem rzeczywistego odjazdu | |
nowe posty Szczecin z przetargiem na 14 elektrobusów | |
nowe posty „Łodziak” debiutuje | |
nowe posty Przenoszenie numerów nad okna w SPAK | |
nowe posty Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy | |
nowe posty Pytanie | |
nowe posty Oby więcej takich imprez w Stargardzie | |
nowe posty 12 autobusów hybrydowych trafi do Polic ze środków… |
Użytkownicy on-line: Antoni, Igor Omsi 2, JendriX, kasper1, konrad6811, Label_MKM, Marceluoo, mch1209, PKSiarz, reżyser zditm, tomaszmuszynski, Wiatrakk, Wojtek, z@kręcony17